1. A felsőfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők arányának növelése a társadalomban.
2. A felsőoktatás – tehetsége szerint tagolt formában – mindenki számára elérhetővé tétele.
3. Az oktatás teljesítményközpontú átalakítása, és az ehhez szükséges, a külső elvárásokat becsatornázni képes szervezeti háttér és intézményi struktúra kialakítása
4. A képzési kimenetek és a gazdasági igények közötti összhang erősítése, amely biztosíthatja a gazdaság megfelelő munkaerő-ellátását, és a végzettek megfelelő elhelyezkedését.
5. Az egész életen át tartó tanulás feltételrendszerének javítása, a munkaerőpiaci relevancia fokozása, rugalmas kimenetek kialakítása, az elméleti-gyakorlati képzési elemek arányainak racionalizálása.
6. A képzési és kimeneti követelmények alapján kidolgozandó tantervi hálók, tantervek illeszkedésének javítása a tanulási eredményalapú szemlélet követelményeihez.
7. Oktatási innováció megvalósítása, mely a felsőoktatásban használt oktatásmódszertant gyakorlat- és hallgatói munkavégzés-központúvá teszi.
8. Azon általános képességek fejlesztése, amelyek az egész életen át tartó tanulási cél eléréséhez járulnak hozzá.
9. A hallgatók digitális kompetenciáinak és információszerzési, kezelési képességének fejlesztése.