- Hírek
Hatodik évadához érkezett A Hétfő Esték A Tan Kapuján sorozatunk. 2024. december 9. és 2025. január 27. között öt alkalommal jelentkezünk izgalmas könyvbemutatókkal, beszélgetésekkel A Tan Kapuja Buddhista Főiskolán.
Az új beiratkozók diákigazolvány igényléséhez segítséget nyújt a Felsőoktatási diákigazolvány igénylés folyamatábra, valamint az alábbi, pontokba szedett tájékoztatás.
Új lehetőség nyílik a diákigazolvány-igényléshez szükséges Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) regisztrációjára.
A NEK regisztrációval kapcsolatos új szolgáltatás a www.magyarorszag.hu oldalon az Okmányok/Oktatási igazolványok/Nemzeti Egységes Kártyarendszer regisztráció menüpontban az Ügyintézés indítása gombra kattintva érhető el. A szolgáltatást az ügyfélkapuval rendelkező, 14. életévüket betöltött hallgatók használhatják, akik szerepelnek a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban, valamint a közhiteles nyilvántartásban 1 évnél nem régebbi arc- és aláíráskép áll róluk rendelkezésre (az utóbbi egy évben készítettek róla fényképet a kormányablakban).
A NEK regisztráció az elektronikus úton benyújtott kérelem sikeres befogadása után azonnal megtörténik, a NEK adatlap az ügyfélkapu tárhelyre kerül megküldésre.
Az okmányirodában/kormányablakban a kérelmezők a NEK adatlap igénylését kezdeményezik, a fénykép és aláíráskép felvételezéssel. Az okmányirodai NEK azonosító igényléséhez mindenképpen szükséges, hogy a kérelmező bemutassa a személyazonosításra alkalmas hatósági igazolványát (személyi igazolvány/útlevél/jogosítvány) és lakcímkártyáját. A NEK adatlapon szereplő NEK azonosító egy 16 karakter hosszúságú azonosító kód.
A hallgató a diákigazolvány igénylését minden esetben az oktatási intézményben, a Neptun tanulmányi rendszeren keresztül tudja kezdeményezni az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpont alatt. SEGÉDLET A DIÁKIGAZOLVÁNY NEPTUNOS IGÉNYLÉSÉHEZ!
FONTOS! Az Okmányirodából kapott NEK adatlapon található személyes és lakcím adatokat igénylés előtt egyeztetni kell a Neptunban lévő adatokkal! Eltérés esetén jelezni kell azt a TO ügyintézőnek, különben az igénylés később vissza lesz utasítva!
Az elkészült diákigazolványt az Oktatási Hivatal a Főiskola címére postázza. A hallgatót Neptunos üzenetben tájékoztatjuk arról, hogy diákigazolványa megérkezett. A diákigazolványt és az aktív félévre szóló érvényesítéshez szükséges matricát a TO ügyintézőnél kell átvenni.
A matrica átvételi határideje őszi félév esetén október 31., tavaszi félév esetén március 31.
A tanulmányi ügyintéző az állandó diákigazolvány elkészültéig egy Igazolást (ún. „ideiglenes diákigazolványt„) állít ki a hallgatónak, amellyel a diákigazolványhoz kapcsolódó, állam által garantált kedvezmények igénybe vehetők. Az ideiglenes diákigazolvány kiállításának a feltétele a Neptunban elindított állandó diákigazolvány igénylés.
Az állandó diákigazolvány igénylését követően a hallgató kérésére a TO – személyes ügyfélfogadási időben – kiállítja a 60 napig érvényes ideiglenes diákigazolványt.
Az oktatási azonosító szám olyan általános azonosító, amellyel az oktatási rendszerben egy megadott személy egyértelműen azonosítható (felépítése: 7-essel kezdődő, 11 jegyű számsor). Ez a szám a diákigazolványon és az igazoláson is szerepel. Felhívjuk figyelmüket, hogy a bérlet vásárlásakor a hallgató oktatási azonosító számát (7-tel kezdődő számsor) tüntessék fel a bérletszelvényen.
Amennyiben a hallgató tanulmányait magasabb képzési szinten – alapszak után mesterszakon – folytatja, és új képzés munkarendje megegyezik az előző képzésével (nappali, esti), nem szükséges új diákigazolványt igényelnie!
A diákigazolvány elvesztése esetén 3500Ft pótdíj fizetendő (362/2011 (12.30) Kormányrendelet 40. paragrafusának 1.) bekezdése alapján)!
A diákigazolványt abszolválást követően le kell adni a tanulmányi osztályon, ezt követően a jogosultsági idő végéig ideiglenes diákigazolvány igazolást állítunk ki a hallgató számára.